تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی
تاریخ : سه شنبه 5 دی 1391
نویسنده : فرهاد فرهادی

اما نکته اصلی ذخیره سازی این اطلاعات بدون رومزنگاری و به صورت متنی است. معمولا سرویس‌ دهنده‌های وب از مکانیزمی برای رمزنگاری اطلاعات استفاده می‌کنند تا در صورت حمله هکرها اطلاعات غیرقابل استفاده باشد.

هکرها در انتهای فایلی که منتشر کرده‌اند این یادداشت را به جا گذاشته‌اند: "پیشرفت از جایی آغاز می‌شود که نقاط ضعفمان را بپذیریم" ژان وانیر

امیدواریم افرادی که مسئول حفظ امنیت این زیر دامنه هستند این عمل را به عنوان یک زنگ هشدار و نه به عنوان یک تهدید تلقی کنند. حفره‌های امنیتی بسیاری در سرور‌های شرکت یاهو وجود دارد که می‌تواند باعث بروز آسیب‌های شدیدتری بشود. لطفا آنها را سبک نشمارید. زیردامنه و اطلاعات ارزشمند دیگر برای جلوگیری از سوء استفاده منتشر نشد.

منبع : خوارزمی


 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir

رباتی با حس لامسه برای مقابله با انسان

 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir

چشمان خود را ببنید و یک گوجه فرنگی را لمس کنید حالا یک تکه چوب را در دست بگیرید. می بینید که با چشمان بسته و تنها لمس می توانید بسیاری از اجسام را تشخیص بدهید. اما ربات ها که چنین قابلیتی ندارند. در عین حال دنیای ربات ها روز به روز دچار تحولات فراوانی شده و هر لحظه به دنیای جدیدتری پا می گذارد. دنیایی که شاید روزی از دنیای انسان ها پیشی بگیرد.

این بار نیز دانشمندان دست به ساخت رباتی زدند که شاید در آینده ای نزدیک به مقابله با انسان برخیزد. این ربات دارای حسگر لمسی برای شناخت مواد است، سنسور BioTac که مشابه انگشتان انسان عمل کرده و لایه های پوستی انعطاف پذیر دارد، جالب است بدانید که برای افزایش حساسیت ربات به ارتعاشات، این ربات دارای اثر انگشت نیز هست.

این ربات توانایی شناخت 117 ماده رایج را دارد و با استفاده از حرکات اکتشافی در 95 درصد مواقع بافت مواد را به درستی تشخیص می دهد، بنابراین به نظر می رسد این ساخته در مقایسه با انسان، نسبت دقت بالاتری دارد.

اما با وجود توانایی های بالا، این ربات هنوز در تشخیص مواد بهتر برای انسان ها ضعیف عمل می کند برای مثال هنوز نمی تواند تشخیص بدهد که کدام گوجه فرنگی رسیده تر است بنابراین فعلا نمی توانید این ربات را برای خرید بفرستید. به همین دلیل تیم سازنده ربات گفته که میخواهد تمرکز خود را روی ساخت اندام مصنوعی و یا رباتی برای تست محصول مصرفی قرار دهد. پس بهتر است کمی خوشبین باشیم، انگشتان دست ما هنوز ارزش بیشتری دارند، البته فعلا!

منبع : خوارزمی


 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir

پرندگان خشمگین در جنگ ستارگان در راه اند

 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir

یک پرنده خشمگین در لباس جنگ ستارگان! شرکت Rovio با انتشار این عکس قصد دارد بگوید که بعد از خوک های بد باید منتظر یک نسخه جدید از بازی پرندگان خشمگین باشیم. نسخه ای که در آن احتمالا دنیای جدیدی برای پرندگان خشمگین به همراه دارد. فعلا بیشتر از این چیزی نمی دانیم اما شرکت سازنده گفته که اطلاعات بیشتر را در ۱۷مهر اعلام خواهد کرد.

این شرکت چند روز پیش بازی خوک های بد را به بازار ارایه کرد که یک رکورد دانلود جدید به وجود آورد. این بازی تنها طی ۳ ساعت تبدیل به اپلیکیشن شماره ۱ در اپ استور شد. حالا باید ببینیم که نسخه جدید انگری بردز چقدر کاربران علاقمند را به سوی خود جذب می کند.

منبع : مجله رپرو


 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir

بارکدهای صوتی: ساده، ارزان و جالب

 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir

این روزها انتقال اطلاعات با ابزارهای بی سیم مانند بلوتوث به کاری معمول میان کاربران تبدیل شده و ان اف سی نیز کم کم جای خود را در میان گجت های ما باز می کند. اما حال نوبت به یک ایده جدید رسیده است. ساخت بارکدهای صوتی و انتقال اطلاعات از طریق صدا.

تصور کنید که یک سطح با شیارهای مختلف دارید. حالا اگر با ناخن روی آن بکشید صدایی تولید می شود که متناسب با شیارهای روی آن است. ایده این است که تلفن هوشمند یا کامپیوتر شما می تواند با میکروفن اش این صدا را شناسایی و بر اساس آن دستوری را اجرا کند. ایده ای بسیار ساده اما هوشمندانه و کاربردی که توسط محققین دانشگاه کارنگی ملون تبدیل به واقعیت شده است.

نکته عالی در اینجا است که می توان این شیارها را روی سطح اشیا مختلفی ایجاد کرد. پلاستیک، شیشه، چوب و… هزینه اجرا نیز بسیار ارزان است. حالا با کشید یک سکه یا هر چیز دیگری می توان یک صدای به خصوص تولید کرد که کار بارکد را انجام می دهد.

 

 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir
 

در عین حال تلفن های هوشمند و کامپیوترها هم نیاز به سنسور جدیدی ندارند و میکروفن آنها به همراه یک نرم افزار این قابلیت را به آنها اضافه خواهد کرد. حالا باید دید که در آینده چقدر از این ایده استفاده می شود و آیا این بارکدهای صوتی مورد استفاده عمومی قرار می گیرند یا فقط یک ایده هوشمندانه هستند که در سطح تحقیقاتی باقی می مانند.
 

 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir
 

 

منبع : نارنجی
 


 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir

پرینت منقار جدید برای عقاب زخمی

 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir

قبلا در مورد پرینترهای سه بعدی و انواع کارایی های آنها صحبت کرده بودیم. اما این هم یکی دیگر از کاربردهای پرینتر سه بعدی: ترمیم منقار آسیب دیده یک عقاب.

این عقاب در سال ۲۰۰۵ توسط یک شکارچی هدف گلوله قرار گرفته بود. در نتیجه آسیب شدیدی به منقارش وارد شد که سبب می شد قادر به غذا خوردن نباشد. یک گروه نجات حیوانات، پیش از اینکه این عقاب از گرسنگی بمیرد آن را پیدا کرده بودند و طی این مدت از طریق یک لوله تغذیه اش می کردند. هر چند بعد ها عقاب می توانست به سختی غذای خودش را از دست نگهدارنده بخورد. اما مشخص شده بود که منقار اش دیگر رشد نمی کند و شکل طبیعی اش را نخواهد داشت.

در این میان یک متخصص حیوانات به سراغ یک گروه از مهندسان مکانیک رفت و با تشکیل یک تیم از افراد مختلف که شامل یک دندانپزشک هم بود یک منقار جدید برای عقاب طراحی کردند. آنها با استفاده از یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی و یک پرینتر سه بعدی منقار عقاب را پرینت و پس از یک عمل جراحی دشوار آن را جایگزین منقار از دست رفته کرده اند.

حالا این عقاب می تواند غذا بخورد و البته زیبایی ظاهری اش را هم به دست آورده است. هر چند گروه نگهدارنده می گویند منقار جدید آنقدر خوب نیست که بتوانند عقاب را آزاد کنند تا به زندگی طبیعی اش برگردد.

منبع : خوارزمی


 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir

دانشمندان و هک کردن شبکه سلولی بدن

 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir

شما احتمالاً یک تلفن همراه داخل جیب خودتان دارید. اما یافته جدید محققان سوییسی می‌تواند شبکه مخابراتی را به زیر پوست شما ببرد. چطور؟ این دانشمندان به وسیله تغییر دادن عکس‌العمل سلول‌ها نسبت به ژن‌ها و آنزیم‌های مشخص، توانسته‌اند آنها را قادر به برقراری ارتباط و مراوده اطلاعات میان خود کنند. یک جورهایی انگار که سلول‌ها با تلفن به هم زنگ زده باشند!

روش کار به این شکل است: سلول شماره 1 یک عضو مولکولی دریافت می‌کند که باعث تولید آنزیم مشخصی در آن می‌شود. سپس این آنزیم به سلول شماره 2 فرستاده می‌شود. بعد سلول 2 نیز شروع به تولید آنزیم می‌کند که در اصل به معنای این است که به سلول شماره 1 گفته باشد "رفیق پیغامت را دریافت کردم." و وقتی این پیغام ثانوی به سلول شماره 1 رسید، هر دو با متوقف کردن تولید آنزیم، تماس را قطع می‌کنند.

در اصل سلول‌های شما همین حالا هم دارند با هم صحبت می‌کنند، ولی رسیدن به مرحله‌ای که قادر به کنترل این فرآیند باشیم گام بسیار بزرگی است. البته پیش‌تر این کار با سلول‌های ساده‌تری مثل سلول مخمر انجام شده بود ولی اینکه بتوان آن را با سلول‌های پستانداران انجام داد به این معنا است که شاید روزی بتوان ارتباطات معیوب سلولی در بافت‌های بیمار را با ارسال پیغام‌های اختصاصی از طرف انسان، به حالت عادی و سالم برگرداند.

در عین حال این ارتباطات جفتی مقیاس‌پذیر هستند بنابراین می‌توان آنها را در شبکه‌های سلولی بزرگ و بزرگتری هم پیاده‌سازی کرد. این یک تکنولوژی نویدبخش است، البته باید دید نرخ اینچنین مکالماتی با جیب بیماران همخوانی دارد یا خیر.

منبع : خوارزمی


 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir

خودروی بدون راننده ی گوگل با تأیید شهردار کالیفرنیا
از این به بعد به صورت قانونی در خیابان ها حرکت می کند

 

شهردار ایالت کالیفرنیا جری براون بالاخره سند تأیید خودروی بدون راننده‌ی گوگل را امضا کرد. با امضای این سند، گوگل می‌تواند خودروی بدون راننده‌اش را که مدت‌ها روی آن کار کرده و مشغول تست آن بوده را به صورت قانونی وارد خیابان‌های ایالت کالیفرنیا کند. البته برای ایمنی هم که شده محدودیت‌هایی در این قرارداد در نظر گرفته شده است.

از جمله محدودیت‌ها می‌توان به وجود یک راننده‌ی دارای گواهینامه در صندلی راننده اشاره کرد! در مواقع اورژانسی وجود یک راننده‌ی واقعی از بروز حوادث زیادی جلوگیری می‌کند. ایده‌ی خوبی است اما اگر ماشین کنترل دستی را در اختیار راننده قرار ندهد چه می‌شود؟

 

 تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی (+تصاویر) www.taknaz.ir
 

درست است که ماشین بدون راننده‌ی گوگل ما را یاد داستان‌ها و فیلم‌های ترسناکی می‌اندازد که در آن دنیای ربات‌ها از کنترل بشر خراج شده و جامعه‌ی انسانی در معرض خطر قرار می‌گیرد اما این نکته هم باید در نظر گرفت که یک راننده‌ی بی دقت به مراتب بدتر از طرح گوگل رانندگی می‌کند.

اما به آماری جالب در مورد آزمایشات گوگل توجه کنید: ۳۰۰ هزار مایل (حدود ۴۸۰ هزار کیلومتر) بدون هیچ تصادفی! خودروی گوگل با به کارگیری حسگر‌های مختلف و تعقیب مسیر، به صورت خودکار هدایت می‌شود و فقط یک بار که به صورت دستی هدایت می‌شد، تصادف کوچکی داشته است.



|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
موضوعات مرتبط: تـــکنولوژِی , ,
برچسب‌ها: وندا , تکنولوژی , تصویر , تصاویر ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
rb02141@yahoo.com